به گزارش اگزیم نیوز، عباس هاشمی امروز (سهشنبه) در حاشیه افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی در گفتوگویی افزود: اکنون متوسط عمق ساخت داخل در این صنعت بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است.
وی ادامه داد: این مهم بسته به سطح فناوری و توسعه محصولات، در تلویزیون ۳۵ درصد، در وسایل گازسوز تا ۱۰۰ درصد و سایر کالاهای برقی حجیم بین ۶۵ تا ۷۵ درصد است.
هاشمی، متوسط صادرات این صنعت را در سالهای گذشته بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار که به طور عمده به کشورهای همسایه و اوراسیا صادر میشود، عنوان کرد.
وی، اوراسیا را بازاری بالقوه برای کالاهای لوازم خانگی ایرانی برشمرد و گفت: کشورهای این حوزه سالیانه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند که ۹۰ درصد آن از روسیه انجام میشود.
این مقام صنفی یادآور شد: در سالهای گذشته ورود به بازار روسیه با توجه به لزوم رعایت استانداردهای اروپایی برای صنعتگران ایرانی سخت بود، اما امروز با توجه به جنگ این کشور با اوکراین و اعمال تحریمها علیه روسیه، بازاری پر پتانسیل برای محصولات ایرانی محسوب میشود.
وی، چین و ترکیه را رقبای اصلی محصولات ایرانی در بازار بزرگ روسیه ذکر و ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیکی این کشور به ایران، همچنین مزیتهای موجود در کشورمان از جمله نیروی کار و انرژی ارزان و نیروهای متخصص بتوانیم سهم خوبی در این بازار به دست بیاوریم.
هاشمی تصریح کرد: دولت برنامههای خوبی در حوزه صادرات دارد و باید همچنان به حمایت جدی و تمامقد از صادرات در این صنعت بپردازد.
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: توسعه صادرات از طریق انعقاد پیمانهای منطقهای، تعیین تعرفه ترجیحی، امضای توافقنامههای تجارت آزاد و غیره امکانپذیر است.
بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازمخانگی (HAMex ۲۰۲۲) از امروز (سهشنبه، ۲۹ آذر) تا روز جمعه (دوم دیماه) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپاست.
بر پایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.
در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینیها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.
مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ مترمربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.
نظر شما